Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, 2024 yılı havalimanı yolcu ve uçak sayılarına ilişkin istatistiki verileri açıkladı. Yolcu ihtiyacını karşılayacak sefer ve güzergah verilmeyerek atıl hale getirilmek istenen Rize Artvin Havalimanı bir önceki yıla göre toplam yolcu sayısını yüzde 8 ve 77 bin 554 artışla 1 milyon 23 bin 921’den 1 milyon 101 bin 475’e yükseltti. Sınırlı sayıda charter seferlerinin konulması ile yurtdışı yolcu sayısında da dikkat çekici bir artış yaşandı; bu sayı 7 bin 294’ten 19 bin 754’e yükseldi.
TOPLAM NÜFUS 500 BİN ETMİYOR DİYENLERE YURT İÇİ RAKAM TOKATI !
‘Rize ve Artvin’in toplam nüfusu 500 bin etmiyor ne lazım size uçak seferi’ diyenlere inat Türkiye’nin ve Avrupa’nın denize dolgu yapılarak yapılan ikinci, Dünya’nın 5. havalimanı olma özelliğini taşıyan Rize Artvin Havalimanı’nı sefer ve güzergah engellemelerine rağmen 2023’te 1 milyon 16 bin 627 yurt içi yolcusu kullandı. 2024’te ise yurt içi yolcu sayısı 1 milyon 81 bin 721’e yükseldi.
TÜM YÖNLENDİRMELERE VE ŞİŞİRMELERE RAĞMEN TRABZON HAYALKIRIKLIĞI!
Denize dolgu yıllık 15 milyon yolcu kapasiteli havalimanı yapılmak istenen Trabzon’da ise yüzler gülmüyor. Trabzon’un yolcu sayısının düşmemesi için Rize Artvin ile Ordu Giresun Havalimanlarına sefer ve güzergah konulmaması ile yılın sonlarında doğru Ordu Giresun Havalimanı’nın bakım altında kapatılarak yolcularının bir bölümünün Trabzon’a yönlendirilmesine rağmen Trabzon Havalimanı toplam artış oranında Rize’nin kat be kat altında kaldı. Gerek bu iki havalimanından yolcuların Trabzon’a zorunlu olarak yönlendirilmesi sayesinde gerekse yıl sonuna doğru bakım adı altında Ordu Giresun Havalimanının uçuşlara kapatılmasıyla bir önceki yıla göre iç hat uçuşlarında yüzde 5, genel toplamda ise yüzde 1 artış yaşayan Trabzon Havalimanı yurt dışı uçuşlarında bir önceki yıla göre yüzde 10 düşüş yaşadı. 2024 yılında Trabzon Havalimanını kullanan yolcu sayısında bir önceki yıla göre 48 bin 202 kişi artış sağlandı. Bu sayı Rize Artvin Havalimanına verilmeyen tek bir uçak seferinin 5 aylık yolcu sayısına eşit geliyor.
RİZE ARTVİN HAVALİMANI’NA YOLCU İHTİYACINI KARŞILAYACAK SEFER VE GÜZERGAHLARIN VERİLMESİ HALİNDE 5 YILDA YOLCU KAPASİTESİNE ULAŞIR
Rize-Artvin Havalimanı’na eksik olan İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyükşehirlerin yanı sıra Bursa, Kocaeli, Adana, Diyarbakır ve Gaziantep gibi illere haftalık direkt uçuşların eklenmesi halinde havalimanının yıllık yolcu kapasitesi de hızla artacak ve Rize ve Artvin’e gelecek yolcuların tercihleri Trabzon Havalimanı yerine Rize Artvin Havalimanı olacağından Rize-Artvin Havalimanı’nın önümüzdeki 10 yıl içinde yıllık 3 milyon yolcu kapasitesine ulaşabileceği öngörülüyor.
BÖLGEDEKİ HAVALİMANLARINA İHTİYAÇ DUYULAN SEFER VE GÜZERGAHLARIN KONULMASI HALİNDE 50 YIL DAHA 15 MİLYON YOLCU KAPASİTESİNE ULAŞAMAYACAK TRABZON’A DENİZE DOLGU YILLIK 15 MİLYON YOLCU KAPASİTELİ HAVALİMANI YAPMAK İSTENMESİNİN KİME NE FAYDASI VAR?
Doğu Karadeniz’de yer alan Rize Artvin, Trabzon ve Ordu Giresun Havalimanlarının 2023 yılında 5 milyon 561 bin 352 olan toplam yolcu sayısı, 2024 yılında %1,46’lık bir artışla 5 milyon 642 bin 851 olarak gerçekleşti. 3 havalimanının yolcu sayısı 6 milyonu bulmazken, yıllık yolcu sayısı artışı da yüzde 2’ye ulaşmazken, bu artış oranı ile 3 havalimanını kullanacak yolcu sayısının önümüzdeki 30 yılda dahi 15 milyonu bulmasının zor gözükmesine, 2025 yılında açılması planlanan Bayburt Havalimanı ile Doğu Karadeniz’deki havalimanı sayısının da 4’e çıkarılacak olmasına rağmen, deniz üzerindeki yapıların da korozyona uğrama süreleri de hesaplandığında sadece Trabzon’a denize dolgu 15 milyon yolcu kapasiteli havalimanı yapmanın bölgedeki diğer havalimanı seferlerinin ve güzergahlarının azaltılarak Trabzon’a yönlendirilmesinin yanı sıra kime ne faydası var denize dolgu yapacak firma ile havalimanı üst yapı inşaatını yapacak olan şirketten başka?
TRABZON’A DENİZE DOLGU YILLIK 15 MİLYON YOLCU KAPASİTELİ HAVALİMANI YAPMAK DEMEK RİZE ARTVİN İLE ORDU GİRESUN HAVALİMANLARINI KAPATILMASI DEMEKTİR
Zira Rize Artvin Havalimanı ile Ordu Giresun Havalimanı’nın yolcu ihtiyacını karşılayacak sefer sayısı ile ihtiyaç duyulan rotalarla yurt dışı seferlerinin konulması halinde 2024 yılı yolcu sayısına en az 10-15 yıl daha ulaşamayacak Trabzon’a denize dolgu yıllık 15 milyon yolcu kapasiteli havalimanı yapmak demek Rize-Artvin ile Ordu-Giresun Havalimanı’nın atıl hale getirilerek kapatılması veya askeri havalimanı olarak kullanılması demektir. Bu yüzden bir an önce bu tarihi hatadan dönülmeli ve Trabzon’a 15 milyon yolcu kapasiteli denize dolgu bir havalimanı yapmaktansa Rize-Artvin Havalimanı ile Ordu-Giresun Havalimanı’nın ihtiyacı olan sefer ve güzergahların bu havalimanlarına entegre edilmesi gerekmektedir.
“Bu içerik haber sitesi kaynağından alıntı alınarak ve bilgi vermek amacıyla paylaşılmıştır.”
RİZE
10 Ocak 2025RİZE
10 Ocak 2025RİZE
10 Ocak 2025YURT VE DÜNYA
10 Ocak 2025SON DAKİKA
10 Ocak 2025SON DAKİKA
10 Ocak 2025SON DAKİKA
10 Ocak 2025