Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun memleketi Trabzon’da yapımı devam eden ve Türkiye’nin en maliyetli şehir içi yollarından biri olarak gösterilen toplam uzunluğu 28 km olan Kanuni Bulvarı’nın 20 kilometrelik kısmından fazlası tamamlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Trabzon’a yatırım yağdırırken Rize’de iletişim ve ulaşım sorunu en üst düzeyde yaşanıyor. Trabzonlu Bakanların gölgesinde kalan Rize, son yıllarda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nda görev yapan Trabzonlu bakanlar nedeniyle projelerde yaşanan gecikmeler ve eksiklikler dolayısıyla büyük hayal kırıklığına uğruyor. Son 3 Bakanın Trabzonlu olduğu ve 7 yıldır Trabzonlu 3 bakanın görev yaptığı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Rize’deki yatırımları ya tamamlanmıyor ya da gecikmeli br şekilde tamamlanmasına rağmen eksiklikler nedeniyle kapasitesinin çok çok latında hizmet verdiriliyor. Rize’ye karşı adeta bir husumet beslenirken Bakanların memleketi Trabzon yatırımlarla ihya ediliyor. Özellikle Rize Artvin Havalimanı’nda mobbingi aratmayan İstanbul, Ankara ve İzmir sefer kısıtlaması ile Bursa, Kocaeli, Adana, Diyarbakır, Gaziantep ve yurt dışı rotaları eklenmeyerek güzergah kısıtlamasına gidilmesi Rize Artvin Havalimanı’nı kullanacak yolcuların zorunlu olarak Trabzon Havalimanı’na yönlendiriyor. Bu şekilde Trabzon’un yolcu sayısının düşmesi engellenirken Bakan Uraloğlu da bunun karşılığını memleketi Trabzon’a yıllık 15 milyon yolcu kapasiteli denize dolgu Türkiye’nin en büyük havalimanı yapılmasının 2025 yatırım programına konulmasıyla verdi.
Bakanlık Trabzon’u yatırımlarla ihya ederken Rize’de sorunlar bir türlü bitmek bilmiyor. Rize Artvin Havalimanı haricinde hergün yaklaşık 6 bin kişinin sağlık hizmeti aldığı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da ismini taşıdığı Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile kentin büyük bir bölümünde cep telefonu şebekelerinin çekmemesi nedeniyle vatandaşlar iletişim sorununu en üst düzeyde yaşamaya devam ediyor. Trabzonlu Ulaştırma ve Altyapı Bakanlarının bir türlü anlaşılmayan Rize düşmanlığı sonucu kentte iletişm sorunu da had safhalara ulaşırken Ovit Tüneli’nin açılmasının üzerinden 7 yıl geçmesine rağmen Rize Erzurum bağlantı yollarının yapılmayışı, AK Parti’nin kuruluşundan önce başlamasına rağmen 30 yıldır tamamlanmayan Pehlivantaşı Tünelleri-Rize-Kalkandere-Erzurum Karayolu Projesi, açılışının üzerinden yaklaşık 4 yıl geçmesine rağmen bir türlü şehir içi ve çıkış bağlantı yolları yapılmayan Salarha Tüneli, akıbetinin ne olduğu bilinmeyen Salarha-Selimiye karayolu projesi, hizmete girmesinin planlandığı tarih bir sonraki yıla sarkıtılan Rize İyidere Lojistik Liman merkezinin ötelenmesi, kent merkezinde dal-çık projelerinin ötelenmesi, Dosma Bulvar Projesi gerekçesiyle Tarihi Orta Cami’nin 7 yıl önce yıkılmasına rağmen projenin bir türlü bitirilmeyişi gibi Rize kent merkezi ile ilçelerdeki bakanlık yatırımlarının kör topal yürüttüğü projeler olarak tepkileri çekmeye devam ediyor. Buan rağmen Bakan Uraloğlu’nun memleketi Trabzon’da ise yapımı devam eden ve Türkiye’nin en maliyetli şehir içi yollarından olan Kanuni Bulvarı inşaatında sona doğru gelindiği bildirildi. 28 kilometre uzunluğundaki yolun, Trabzon-Erzurum karayoluna bağlanacak olan kısmıyla ilgili çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor.
Trabzon’da devam eden en önemli karayolu projelerinden biri olan Kanuni Bulvarı Yolunda çalışmalar sürüyor. Şehrin Yıldızlı Mahallesi ile Akoluk arasında geçişi sağlayacak olan Çukurçayır 1 Tüneli daha önce hizmete açılırken, son etap Çukurçayır-Akoluk arasındaki 7-8 kilometrelik alanda ise çalışmalar yoğun bir şekilde sürüyor.
Toplam 28 km’lik Kanuni Bulvarı’nın proje güzergâhının büyük bir bölümü tamamlandı. Kanuni Bulvarı, Karadeniz Sahil Yolu üzerindeki Yıldızlı Kavşağı’ndan başlayıp Akyazı, Beşirli, Karşıyaka, Aydınlıkevler, Erdoğdu, Bahçecik, Yenicuma, Esentepe, Boztepe, Çukurçayır ve Akoluk’u birleştirecek.
Yol inşaatları arasında yer alan projede, anayol üzerinde, 22 adet köprülü kavşak ve imar ile bağlantılı yollar üzerinde 6 hemzemin kavşak, toplam uzunluğu 6,4 kilometre olan 8 adet çift tüp ve 441 metre uzunluğunda 1 adet tek tüp olmak üzere 17 adet tünel ve ana yolda toplam uzunluğu 6,24 kilometre olan 31 adet çift köprü ile kavşak kolları imar yolu bağlantılarında toplam uzunluğu 2,69 kilometre olan 24 adet tek köprü bulunuyor.
Öte yandan şehir içi ulaşıma hizmet veren yol, aynı zamanda transit trafik ihtiyacına, özellikle de güneye ve doğuya doğru devam eden devlet karayoluna da entegre bir şekilde ulaşımı sağlayacak. 2×3 şeklinde planlanmış olan yolun şehir içi kısmında önemli bir çalışması tamamlanırken 28 kilometre uzunluğundaki yolun 20 kilometrelik kısmından fazlası tamamlandı.
Çukurçayır-Gölçayır-Düzyurt-Akoluk bölümünü devlet karayoluna bağlayacak olan kısmıyla ilgili çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor.
“Bu içerik haber sitesi kaynağından alıntı alınarak ve bilgi vermek amacıyla paylaşılmıştır.”
RİZE
27 Ocak 2025RİZE
27 Ocak 2025RİZE
27 Ocak 2025YURT VE DÜNYA
27 Ocak 2025SON DAKİKA
27 Ocak 2025SON DAKİKA
27 Ocak 2025SON DAKİKA
27 Ocak 2025